lördag 3 december 2011

Har precis investerat en slant i...


...Nokia aktier!

Va sa du??!!
Jo jag har just köpt Nokiaaktier. Är det vettigt kan man undra? Så dåligt som det gått de sista åren för dom måste väl det vara ett stolpskott. Tror inte det.
Nokia var tveklöst nr 1 innan i mobilbranschen med 35-40% marknadsandel. Även om de på senare år i viss mån tappat greppet så tror jag det finns ett finskt revanschsuget jävlar-anamma, perkille i företaget. Detta i kombination med Microsoft-samarbetet tror jag faktiskt bäddar för en stadig uppgång för båda företagen. Microsoft är också en gigant som tappat greppet och vill ha revansch, inte minst på mobilsidan.
Vi pratar om 2 giganter som tidigare ledde sina respektive lopp och nu är förbisprungna. Dom har snackat ihop sig och bestämt sig för att springa ikapp och springa om nu. Jag tror dom har bra chanser. Finskt och Kaliforniskt jävlaranamma i kombination.
I konkreta termer har detta yttrat sig lite grand redan med Nokias Lumia 800 + Windows Phone. Kanonrecensioner!
Nokia visar att dom fortfarande äger när det gäller hårdvara med en robust, gedigen och oplastig telefon. Knivskarp skärm bl.a.
OS:et i telefonen kommer från Microsoft och är snabbt, felfritt, snyggt, logiskt och välintegrerat mot sociala medier, tjänster, Office 365, Skydrive, Xbox Live m.m.
Apputbudet på Windows Marketplace räcker långt oxå med bra appar för Facebook, Twitter, Ebay och Spotify. Om Lumia 800 är startskottet och normgivande för en evolution av nya Nokia-Microsoft telefoner så är känner jag nöjd men mina färska Nokia-aktier i portföljen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar